8 Ağustos 2014 Cuma

Fotoğraflı günlük Vol*3




Merhabalaar!

İçimdeki gezginlik aşkı kabardı seyahat postu yapmaya karar verdim. Vermiştim daha doğrusu. Çünkü bu fotoğraflar tıpkı Pancake Günü gibi aylaaar aylaaar öncesine ait. Ben de bu gidişimizi sadece aile fotoğraflarıyla günü bitirmeyeyim bir kaç da çevreyi gözlemleyeyim bari dedim ve aşağıdaki fotoğraflar çıktı ortaya.


Yani ben bir seyahat blogu değilim, size öyle şuraya gidin şu yiyeceği güzel, şurası gezilir diyemem. Malum burası da bir nevi günlük sadece güzel geçmiş bir günü paylaşmak amacım.
Aşağıdaki fotoğraf arabanın içinden olduğu için özür dileyerek başlayayım bari. Sabah çok erken saatlerde yollarda olduğumuz halde acelemiz olduğu için arabayı fotoğraf çekmek için durdurmayı teklif edemedim o yüzden böyle çekebildim ama muhteşem bir görüntü vardı! Ailecek manzara izlerken yolun nasıl geçtiğini anlamadık. Sabah erken saatler olduğu için yolun sadece sağ tarafı güneş görmüş ve sağ tarafındaki karlar erimişti ama sol tarafta karlar olduğu gibi duruyordu. İnanılmaz bir manzaraydı ya! Bu sabah babama söz verdirttim bir gün kendi arabamızla değil de üstü açık bir araba kiralayıp aynı yolu bir de öyle gidecektik. Manzaranın, açık yayla havalarının ve güneşin tadını çıkara çıkara..


Buradan sonrası herkesin bildiği Beypazarı sokakları..
Beyaz evleri, minik çarşısı, yerli esnafı tahta hatıralık buzdolabı magnetleri ve bibloları ile klasik bir Beypazarıydı.

Ama bir yer var ki! Oradan bahsetmeden geçersem ileride Beypazarına gidecek ve bu blogu okumuş kişilere haksızlık yapmış olurum diye korkuyorum. Burası bir Bağ evi..  Çoğunlukla grup turlarının doldurduğu bir yer o yüzden sadece ailecek giderseniz içeride yapılan eğlenceye, beypazarı kültürü tanıtımına katılabilir misiniz bilmiyorum. Biz gittiğimizde hem içeride bir grup vardı böylece biz de dinlemiş olduk eğlenceyi hem sahipleri daha önceden biliyorduk. Ama kısaca bahsedeyim..

Gelen gruplara Beypazarı yemeği yediriliyor, çevreden bahsediliyor o tamam ama bu bağ evinin en önemli özelliği yemek yerken oranın yerlisi olan sahibinin size yediğiniz yemeğin özelliğinden tutun bağ evinin geçmişine ve ailesiyle olan hikayesine kadar her şeyi anlatması. Sonra sunumu yapan kişinin babası geliyor ve hikayesi ailelerine dayanan bir şarkıyı bizzat çalıp beypazarı havası çalıp oynuyorlar. Bunu yapan baba oğul, ara sıra torun da geliyor mu sahneye babasıyla! Alın size 4 kuşaktan oluşan sımsıcak bir eğlence.
şuraya da siteyi bırakıyorum. İçeride olan biteni izlemekten kendime ait fotoğrafım yok o yüzden koyamıyorum ama siteye bakınca bir fikriniz olabilir.




4 yorum:

  1. senin en sevdiğim yazı türlerinden biri :)
    arabadaki manzara resmi çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa gerçekten mi! Çok teşekkür ederimm :)

      sorma sorma arabayı durdurup dışarı çıksaydım ne fotoğraflar çıkardı ordan :(

      Sil
  2. baba ,oğul ,torun...
    eğlenceli olur ya :)
    güzelmiş hakkaten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma ya böyle sımsıcak bir eğlence.

      VE baba oğul torun değil baba oğul torun ve torunun 3-4 yaşlarındaki oğlu. 4 kuşak düşünsene! Çok özel çok güzel bir yer :)

      Sil