22 Aralık 2013 Pazar

Blogmas - 2 // Son Bir Film Maratonu

Merhabalaar!
Öncelikle giriş bölümüne önce geçen haftaki yazıyı kaçıran varsa diyerekten ufak bir hatırlatma koymak istiyorum. Hıh! şu da şöyle şurada dursun.. Blogmas - 1 sıcak çikolata kaşıkları


Yılbaşı diyince benim aklıma hemen kar, geyik, noel baba desenli neyim var neyim yok ise giymek geliyor. Giyinip süslendikten sonra ise odama kapanıp bir film maratonu günü yaparım ben her yıl. (evet film izlemek için özel giyiniyorum) O havayı hissetmek, film izlerken bile bir filmdeymiş gibi davranmak falan.. beni çok mutlu ediyor. Bu yazıda hem size neler izlediğimi söylerken hem film önerisi yapmış olmak istedim nasıl iyi yapmış mıyım?
Biliyorum çoğunuz yılbaşı yaklaşırken yada bu karlı günlerde benim kadar abartıp 4 film ardarda izlemeseniz de film izliyorsunuz. Bu havada başka ne yapılabilir ki.

Ben maratonum başlarken önce Romantik-Chirstmas-komedi etiketli olabildiğince çok filmi biriktirdim. Bu her yıl aralık ayının son haftalarında yaptığım bir şey. Film maratonu günü yani. Her ne kadar bu sene üçüncüsünü yapıyor olsam da... (daha festivalin birincisini yapıp geleneksel diyen kasaba halkı gibi hissediyorum) Bu maratonu yaparken gün içinde normal yiyecek neredeyse yemem. Kahvaltı yapıp başlarım ama sonra bisküvi, kahve, çay, kek, meyve, patlamış mısır. Ivır zıvır ne varsa bu maraton günümden önce hepsi stoklanmıştır zaten ehe
Ben de bu cumartesi bu maratonu yaptım.

Önce odamın perdelerini kapatıp odayı karanlık bir sinema salonuna çevirdim. Tek sorun bilgisayarım garantide olduğu için küçük bilgisayara kalmıştım. Ekranı küçüktü ama bana yetti.
Sonra yatağımın arkasındaki çok fazla karanlıkta ışığı odada bardakları devirmemek ve her yeri batırmamak için açtım. Ne çok ışık ne tamamen karanlık olu böylece. Sonra gidip tepsine ıvır zıvır ve çayımı doldurdum ve yukarıdaki görüntüyü elde ettim.

 Sonra ilk filmim The holiday'i açtım. Holiday Jude Law ve o sıcacık hikeyesi ile her sene ilk tercihim oluyor. Hatta her yılbaşı bu filmi izlemek benim geleneğim oldu gibi bir şey. O kadar tatlı bir hikayesi var ki.. İngiltere, Jude Law ve yılbaşı teması! en sevdiğim üçlü daha ne söyleyeyim ki!

İkinci filmim için biraz yılbaşı havasından uzaklaşayım dedim veee Percy Jackson Canavarlar Denizi'ni açtım. İlk filmi çok sevmiştim! Hatta kardeşim kitaplarını okurken tüm spoilerları almıştım ondan merak edip. O yüzden film azcık heyecansızdı ama benim için. Yine de severek izledim. Hatta her genç kız gibi ilk filmde Logan Lerman'a aşık olmuştum ama kısa sürdü. ( lakin Jude law aşkım hala devam ediyor ve asla bitmeyecek)


üçüncü film için yılbaşı havasına geri döndüm hatta çocukluğuma geri döndüm ve animasyon olarak Arthur Chirstmas'ı seçtim. Böyle filmlere aşığım! Hala çok büyük bir zevkle bu tarz filmler izleyebiliyorum. Çok güzeldi..

Dördüncü ve son olarak Music From Another Room, Jude Law filmleri ararken çok dikkatimi çekmişti. İyi ki çekmiş! Ama ne yazık ki filmi bitiremedim. İlk yarım saatinden sonra film maratonum bitti :(
ama haftaya hemen filmi bitireceğim. O yüzden spoiler yok arkadaşlar yorumlarda falan ehe ama mükemmel bir film gibi duruyor. Keşke Holiday yerine onu izleseymişim. Neyse artık..

ikinci blogmas film önerileri ile bitti. Haftaya yine hediyeler için minik bir fikir vereceğim.
ay ben bu gidişle kendimi durduramam ocak ayı boyunca blogmas blogmas diye saçmalarım gibi duruyor. Eh artık umarım beğenirsiniz. Ben daha çok film izleyeceğim bu hafta varsa sizin de vana yılbaşı temalı veya aşk filmi önerileriniz alırım valla ^.^

kendinize iyi bakın!



16 Aralık 2013 Pazartesi

Blogmas-1 // sıcak çikolata kaşıkları

Merhabalar!
Sözü fazla hatta hiç uzatmadan (summer'ın yayın tarihinde bir ilk....) lafa girme istiyorum bu sefer. Çünkü hem bu haftaki postun hazırlıklarıyla hem de bugün çok yoruldum. O yüzden bir an önce yazmak istiyorum.
o kadar özenerek ve o kadar zor şartlar altında hazırladım ki bu postu anlatamam(aslında anlatırım. Çikolataları yaparken iki kere elektrik gitti devam ettim, fotoğraf makinemin şarjı bitti devam ettim, şu an yazıyı yazıyorum saat biri geçiyor yarın erken kalkacağım ama ben yine de devam ediyorumm)
ahh ahh bu kadar özenmesem. Yaptıklarımın şirinliğinden içim gitmese bu kadar uğraşmazdım. Ama inanın çok uğraştım bu sefer..
(Bknz: Dayanamayıp giriş kısmını yine uzatan Summer)

Blogmas postlarını söz verdiğim gibi her pazartesi yapacağım. İlk Blogmas yazıma -sizlerinde isteği üzerine- tatlı minik bir şeyle başlamak istedim. Çikolata ileee! Bu hafta size soğuğa, moral bozukluğuna ve mideye iyi giden çok tatlı bir hediye önerisinde bulunacağım. Sıcak çikolata kaşıkları..

Burada yapacağımız minikleri bir fincan sıcak süt içine koyduğunuzda mis gibi sıcak çikolata oluyor.Ucunda kaşık olmasının sebebi bu.  Hediye ettiğimiz kişi bu kış gününde sıcak çikolata ile mutlu oluyor. O mutlu olunca siz de mutlu oluyorsunuz.  Ayy pek açıklayıcı bir giriş yapamadım o yüzden ben direk yapılışına giriyorum.
Hazır mıyııızz!?

önce malzemelerimiz..
İster sade, ister bitter çikolata. 
plastik kaşık.
ve yaptıklarımızı süslemek için aklınıza gelebilecek her şey. Ayrıca sıcak çikolatanızın içinde hoş olabileceğini düşündüğünüz şeyler de olabilir. Benim aklıma sonradan hindistan cevizi ve çikolata parçacıkları da gelmişti ama çoktan yapmıştım.


adım bir: Çikolatayı eritiyoruz.







adım iki: Erittiğimiz çikolatadan bir kaşık alıyoruz ve tüm o süsleme malzemelerimizle çikolata katılaşmadan üstüne koyuyoruz. Sonra direk ilk birkaç dakikalığıne buzluğa sonra da buzdolabının alt tarafına alabilirsiniz.






Burada bitiyor sanıyorsanız yanılıyorsunuz! Adım iki için bir yol daha var.Kaşığa görebildiğiniz gibi çok fazla çikolata girmiyor. Sonradan süte koyulduğunda az mı olur ki dedim ve aklıma yan taraftaki kek kalıplarının miniği geldi.. dedim bunlara çikolatayı doldursam üstüne de kaşığı koysam. Ve oldu!
kaşık çikolata sertleşince sapasağlam durdu üstünde..

bu aşamada fotoğraf çekemedim ama.. Çünkü çikolata öyle çabuk katılaşıyordu ki ışık hızında hareket etmem gerekiyordu.

çikolatayı kaba koydum üstüne kaşığı batırdım süslerini serpiştirdim hooop buzdolabına

ama kısaca yandaki minik tatlı şekilleri aldılar. Başta emin değildim ama çok güzel göründüklerinde inanın arkadaşlarıma hediye vermeye kıyamayacakmışım gibi geldi bir an.




Son olarak size nasıl hediye paketi yapabileceğiniz içinde bir fikir vermek istiyorum.
Madem hediye yapıyorsun süsle püsle Summer dedim kendi kendime. Önce çikolataların kirlenmemeleri ve taşınmaları için poşet, paket tarzı bir şey gerekiyordu. Bende aldım buzdolabı poşetini üstüne evdeki kardan adam desenli peçetelerdeki kardan adam figürünü kesip yapıştırdım. Yanına da mutlu yıllar, Sıcak içiniz gibi küçük küçük notlar yazdım.

*
*


veeee dı rı rı rımmmm!
Bu süper ötesi minik, düşünceli, el yapımı denebilecek, şahane hediyeler ortaya çıktı!

*

Umarım beğenmişsinizdir ortaya çıkanları.
Umarım yaparsınız yaparken de benim gibi mutlu olursunuz.
Umarım yaptığınız kişilerde mutlu olur.

Haftaya pazartesi görüşürüzzzz!




12 Aralık 2013 Perşembe

Blogmas duyuruları

hellooo!
(bu ara arkadaşlarıma attığım mesajlara hep böyle başlıyorum buraya da böyle başlayayım dedim ehe)

nasılsınız? Benim minik bir kaç duyurum var. Öncelikle nedir bu 'Blogmas' diyebilirsiniz. Eh itiraf ediyorum ingiliz youtuber'ların vlogmas başlıklarından çarptım. Biliyorum chirstmas olarak kutlamıyoruz biz bu zamanları ama türkçe olan yeni yıl kelimelerini de böyle güzel uyduramadım hiç.
Bu arada düğmeleri düşmek üzere olan montumun düğmelerini kim sağlamlaştırır? Bu kış yapabilsem bari. Fotoğrafın geçen hafta cumartesi çekildiğine inanır mısınız? ımmm HERNEYSE (Summer yine gereksiz detaylara daldı....)

diyeceğim o dur ki yeni yıla kadar sadece BLOGMAS adı altında yazılar hazırlayacağım. Peki ne mi olacak bu yazılarda? Şöyle söyleyeyim..
-arkadaşlarınıza el yapımı hediye örnekleri
-yılbaşı kartları
-çok özel ve basit çikolatalı bir tatlı (elbet yine hediyelik)
-birkaç özel bol fotoğraflı içimden gelen her şey ile dolu yeni yıl yazıları
-yeni yıl umutları başlıklı bir yazı..
-geçtiğimiz yılın benim için fotoğraflarla bir özeti (bunu yapmak için can atıyorum!)
-yeni yıla yeni müzikler ve filmler ile girmek isteyenler için film müzik önerileri. Kim istemez ki o eski duygu anı yüklü şarkları bırakıp yeni şarkılarla yeni bir yıla girmeyi. Ruhumuzda da yeni bir sayfa açmayı ve o eski şarkıları bir daha hiç dinlememeyi! (tamam yılda iki bir iki kez dinleyebiliriz ama çok değil..)
gibi gibi gibi... (aslında düşünebildiğim şeyler bu kadardı..)

benim planım her pazartesi önümüzdeki bir ay boyunca bunlardan dördünü yapmak. Bugün neler yapabilirim diye araştırrıken seçeneklerimi çoğaltınca heyecandan duyuru yazısı yazmaya geldim ehe

Eğer ilk önce veya kesinlikle yapmamı istediğiniz bir başlık türü varsa yorumlarda belirtin. Çünkü bu fikirlerden sadece 3 ayda 4 tanesi gerçekleşecek.

yok Summer biz fikirleri beğenmedik bence şöyle bir şey yap diyerek öneriniz var ise onları da duymaya hazırım. Hatta yapmaya bile hazırım.

o değilde bu yukarıdaki maddeleri azaltmak için bana şunu şunu.. yapacağın yazıyı merakla bekliyorum diye yorum yazarsanız öyle sevaba girersiniz ki. Şunun şurasında pazartesiye ne kaldı? Benim için hepsi daha fikir seçemedim bile hangisi ile başlasam diye..

ÇOK HEYECANLIYIM BU YAZILAR İÇİNNNN!
YAŞASINNN!

AY AY! UNUTUYORDUM NEREDEYSE!
YENİ BLOG BAŞLIĞIM NASIL? ÖYLE EĞLENDİM Kİ YAPARKEN.  BİRAZDAN İÇERİ GİDİP YILBAŞI AĞACI SÜSLEYECEĞİM NEREDEYSE ÖYLE HEYECANLANDIM TÜM BUNLAR İÇİN.

EE NE DİYORSUNUZ BAKAL- ups. capslock açık kalmış ehe
bağırmıyordum yanlış anlamayın sakın..
ee  ne diyorsunuz bakalım bu duyurulara yapabilirsem çok güzel olmaz mı yaa