16 Aralık 2013 Pazartesi

Blogmas-1 // sıcak çikolata kaşıkları

Merhabalar!
Sözü fazla hatta hiç uzatmadan (summer'ın yayın tarihinde bir ilk....) lafa girme istiyorum bu sefer. Çünkü hem bu haftaki postun hazırlıklarıyla hem de bugün çok yoruldum. O yüzden bir an önce yazmak istiyorum.
o kadar özenerek ve o kadar zor şartlar altında hazırladım ki bu postu anlatamam(aslında anlatırım. Çikolataları yaparken iki kere elektrik gitti devam ettim, fotoğraf makinemin şarjı bitti devam ettim, şu an yazıyı yazıyorum saat biri geçiyor yarın erken kalkacağım ama ben yine de devam ediyorumm)
ahh ahh bu kadar özenmesem. Yaptıklarımın şirinliğinden içim gitmese bu kadar uğraşmazdım. Ama inanın çok uğraştım bu sefer..
(Bknz: Dayanamayıp giriş kısmını yine uzatan Summer)

Blogmas postlarını söz verdiğim gibi her pazartesi yapacağım. İlk Blogmas yazıma -sizlerinde isteği üzerine- tatlı minik bir şeyle başlamak istedim. Çikolata ileee! Bu hafta size soğuğa, moral bozukluğuna ve mideye iyi giden çok tatlı bir hediye önerisinde bulunacağım. Sıcak çikolata kaşıkları..

Burada yapacağımız minikleri bir fincan sıcak süt içine koyduğunuzda mis gibi sıcak çikolata oluyor.Ucunda kaşık olmasının sebebi bu.  Hediye ettiğimiz kişi bu kış gününde sıcak çikolata ile mutlu oluyor. O mutlu olunca siz de mutlu oluyorsunuz.  Ayy pek açıklayıcı bir giriş yapamadım o yüzden ben direk yapılışına giriyorum.
Hazır mıyııızz!?

önce malzemelerimiz..
İster sade, ister bitter çikolata. 
plastik kaşık.
ve yaptıklarımızı süslemek için aklınıza gelebilecek her şey. Ayrıca sıcak çikolatanızın içinde hoş olabileceğini düşündüğünüz şeyler de olabilir. Benim aklıma sonradan hindistan cevizi ve çikolata parçacıkları da gelmişti ama çoktan yapmıştım.


adım bir: Çikolatayı eritiyoruz.







adım iki: Erittiğimiz çikolatadan bir kaşık alıyoruz ve tüm o süsleme malzemelerimizle çikolata katılaşmadan üstüne koyuyoruz. Sonra direk ilk birkaç dakikalığıne buzluğa sonra da buzdolabının alt tarafına alabilirsiniz.






Burada bitiyor sanıyorsanız yanılıyorsunuz! Adım iki için bir yol daha var.Kaşığa görebildiğiniz gibi çok fazla çikolata girmiyor. Sonradan süte koyulduğunda az mı olur ki dedim ve aklıma yan taraftaki kek kalıplarının miniği geldi.. dedim bunlara çikolatayı doldursam üstüne de kaşığı koysam. Ve oldu!
kaşık çikolata sertleşince sapasağlam durdu üstünde..

bu aşamada fotoğraf çekemedim ama.. Çünkü çikolata öyle çabuk katılaşıyordu ki ışık hızında hareket etmem gerekiyordu.

çikolatayı kaba koydum üstüne kaşığı batırdım süslerini serpiştirdim hooop buzdolabına

ama kısaca yandaki minik tatlı şekilleri aldılar. Başta emin değildim ama çok güzel göründüklerinde inanın arkadaşlarıma hediye vermeye kıyamayacakmışım gibi geldi bir an.




Son olarak size nasıl hediye paketi yapabileceğiniz içinde bir fikir vermek istiyorum.
Madem hediye yapıyorsun süsle püsle Summer dedim kendi kendime. Önce çikolataların kirlenmemeleri ve taşınmaları için poşet, paket tarzı bir şey gerekiyordu. Bende aldım buzdolabı poşetini üstüne evdeki kardan adam desenli peçetelerdeki kardan adam figürünü kesip yapıştırdım. Yanına da mutlu yıllar, Sıcak içiniz gibi küçük küçük notlar yazdım.

*
*


veeee dı rı rı rımmmm!
Bu süper ötesi minik, düşünceli, el yapımı denebilecek, şahane hediyeler ortaya çıktı!

*

Umarım beğenmişsinizdir ortaya çıkanları.
Umarım yaparsınız yaparken de benim gibi mutlu olursunuz.
Umarım yaptığınız kişilerde mutlu olur.

Haftaya pazartesi görüşürüzzzz!




13 yorum:

  1. ayyyy summer bunlar çok şeker görünüyor :D bayıldım hepsine :D
    ya sen harika bir şysin.Sabah böyle bir yazı okuyup uyanmak beni güne daha mutlu hissettirdi :D
    ayyy ben de yapıcam ve yılbaşında sevdiklerime vericem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de summer bunlar erimez dimi?

      Sil
    2. yap tabi ben verdim azcık utandılar onlar bir şey yapmadıkları için ama çok mutlu oldulaar! :)

      yok yok erimiyor. Nutelladan yapsaydık falan erirdi ama tablet çikolatayı eritip yaptığım için erimedi. :)

      ben de çok mutlu oldum şimdiii!

      Sil
  2. ayyyy sana inanmıyorum summeer!!!

    bu nasıl bir düşünce nasıl tatlı şeyler..

    hayır bi de nasıl tek tek uğraşıp bi de fotolarını çekmişsin. üşenmemiş bi de tatlı tatlı anlatmışsın ve o arkadaşlarını çok kıskandım! en güzel hediyeyi alıcaklar ya off harika..

    hele şu buzdolabı poşetlerinin üstünü süslenemen fikri ve o küçük notlar??

    sen şahanesin gerçekten..

    yılbaşı ruhunu yaşattın fazlasıyla ve bence bonibonlar çok tatlı durmuş!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay sorma miam ben uşenmedim fotoğraf çektim ama tüm evren bana terss gitti. elektirkler kesildi falan :(

      ayy çok çoook begendım begenmenize :) <3

      evet bonibonlar en şahanesi oldu. Aslında hepsini direk bonibonla bile yapabilirmişim ehe

      Sil
  3. Summer yaratıcılık konusunda nirvanaya ulaşıyorsun farkında mısın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahha vişne'm sen böyle diyorsan gercekten ulaşıyorumdur galiba
      ayy utandım ^.^

      Sil
  4. ben buna bayıldım.Hemen bende deneyeceğim.gerçekten süper bir fikirmiş ve çok hoşş çoook =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene tabi harika bir fikir bence de :)

      çok hoş çok özel duruyorlar :)

      Sil
  5. Bence de harikasın Summer!
    Çok güzel şeyler yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy cok tesekkur edrımm cessiem! *.*

      Sil
  6. Çooookkk güzel görünüyor bunlar.
    Şimdi bunları sütün içine daldırıp çikolatalı süt yapacağız değil mi?
    Yanlış anlamadım umarım :/
    Eğer ki öyleyse ben sade çikolata tercih ederim o kaşıkta. Diğerleri nasıl olur ki?
    Oturmadı kafamda?
    (Bknz: Hemen yapmayı planlayan Gece ve düşünceleri.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa ben nasıl yanıtlamadım bu yorumu affet ne olur iyice boşlamışım ben buraları ya :(

      çok mahcubummm :(

      evvet! aynen sütün içine daldırınca çikolatalı süt oluyorlar :)
      ikinci stilde daha çok çikolata oluyor ama sen bilirsin verdiğim arkadaşların kimisi birden yiyiverdi şekerliklerine dayanamadıda ehe

      Sil