24 Temmuz 2013 Çarşamba

Hayaller


Salonun balkonunun baktığı sokakta tek bir ışık yanıyor. O da kapının yanındaki banka oturduğum tam üstüme parlıyor. Yoldaşım gibi benim için. Gerektiğinde ne yazdığımı görebilmem için lazım olan ışığı sağlıyor, bazen gecenin kör saatinde kitap okuyabilmem için orada, bazense odamda dört duvar arasında bunaldığımda, kendi düşüncelerimde boğulduğumda her zaman aydınlık yerler var olduğuna inanmam için orada.

Balkona çıkıp o rahatsız banka oturduğumda kendimi... kendimi özgür hissediyorum. Orada kurduğum hayaller sanki gerçek olmaya daha bir yakın, oradayken düşündüğüm insanlar yanı başımda sanki. O özendiğim büyük aile filmlerinden birinde hissediyorum kendimi. Başrol gibi hissediyorum. Senarist gibi hissediyorum. Yönetmen gibi... hayatım oradayken tamamen benim kontrolümde sanki...

Bazen orada oturup bir hikayeye başlıyorum ama sonra hayallerimin yazılı haline dönüyor. Bir bakıyorum içten içe yapmak istediği mesleğe, senaristliğe, sonunda sahip olmuş genç kız hayatının filmini çekiyor, bir bakıyorum üniversitedeki inek çirkin kız ve ona sürpriz bir şekilde aşık olmuş bay popülerin hikayesini yazıyorum. Hayallerim bile klişe.

Bazen sadece dua ediyorum orada. Ne olur ailem bir yarım saat daha gelmesin. Biraz daha kendi kendime kalmak istiyorum. Sonra sokağa giren arabalardan biri sonunda onların oluyor. Ama üzülmüyorum. Evlerine geri dönüyorlar çünkü. Eve dönecek bir aileye sahibim diyorum. Geç gelmeleri ne kadar hoşuma gitse de sonunda gelmeleri yetiyor bana. O an için. Onlar etrafımdayken de hayallerimi yaşatabilseydim keşke. Keşke ''olmaz, o şekilde mutlu olamazsın, hatta yapamazsın'' demek yerine bu kadar ön yargılı olmasalardı.

internette bir site var. gelecekten bir gün seçiyorsun ve mektup yazıyorsun. yazdığın mektup gelecekte belirttiğin gün gelecek. Bugün yazdım ve  Sadece üç cümle yazdım.

''Sevdiğin, aşık olduğun işi yapıyor olsan iyi olur. Hayallerini tek tek hatırlatmama gerek yok eminim aklındadır hala ve umarım aklında bir plan değil birer anı olmuştur artık. Umarım bir kaçını dahi olsa gerçekleştirmişsindir.''

Hayaller Summer, hayaller gerçek olabilir. Sadece inanman lazım. Ve kalbini gerçek olabilceğine, olacağına açman gerek.


2 yorum:

  1. Hayaller bile değişiyor Summer.
    Yok oluyorlar bazen.
    Bazen dua etmeyi bırakıyorsun.
    Bazen umut dolu oluyorsun.
    Bazen karanlık bir sokakta.
    Ne var biliyor musun summer. Sen varsın. sadece sen. Değişmeyen tek sen.
    Geri kalan her şey değişiyor. Ya da yok oluyor.
    Ama o ışık balkonunu aydınlatmaktan vazgeçse bile sen başka bir sokakta başka bir ışık bul olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her şey çok çabuk değişiyor. Bir öyle bir böyle ruh hallerimiz.
      bulacağım gece yürüyüşü yanımda beni böyle anlayan insanlar olduktan sonra her zaman bulacağım
      çok teşekkürler :)

      Sil