16 Haziran 2013 Pazar

LYS



Malum lys. Şu iki günde üç sınava girdim. İkisi benim alanım değildi. Sözel ve ingilizce. Zaten iyi geçmelerini beklemiyordum ama bugün alanım olan matematiğin kötü geçmesi üzdü.

Canım hiçbir şey yapmak istemiyor. Ne kitap okumak, ne günlük yazmak, ne televizyon seyretmek, ne uyumak. Yaklaşık iki saattir herbirini denedim. Sonra fark ettim benim canım birileri ile dertleşmek istiyor. Ama sınavdan çıkmış hiçbir arkadaşıma gitmeye hakkım olmadığı için hep yanımda olmuş ve olacak bloguma geldim. Ve birazdan yapacağım tek şey Gezi Parkı ile ilgili twitterda güncel gelişmeleri okuyup endişelenirken uyuyakalmak.

Fazla bir şey söylemeyeceğim. Sadece ortalarda da yoktum bi haber vereyim dedim. Haftaya son bir sınav kaldı. Eminim bu bes gün su gibi akıp gider. Evden çıkmadan durmadan edebiyat ezberi yapacağım. Aslında o berbat matematik puanını hiçbir edebiyat iyileştirmez ama hiç yoktan seneye yatırım yapmış olurum değil mi?

Umarım sizinkiler iyi geçmiştir.
Ben tüm sene iyisi değil hayırlısı olsun diye dua ettim o yüzden şuan üzülmüyorum. Üzülüyorum ama ne bileyim. Okulla aynı anda sınava hazırlanmak çok zormuş seneye daha iyisi yapabilirim biliyorum. Böyle rahat gibiyim çünkü son bir aydır kendimi olmadığına alıştırmıştım. Keşke yapmasaydın diyebilirsiniz ama oldu artık. Her neyse durum bu. Çok aralardayım.

10 yorum:

  1. Hayırlısı buymuş diyemiyorum. Tüm sene onca çalışmamın üstüne geçen seneki sınavla aynı miktarda soru çözmek çok koydu mesela bana.
    Normal sınavlarda mat+geo 65-70 civarı net yaparken şimdi 60soru çözebildim sadece.
    Bence hayırlısı bu değil.
    Heralde "din"le pek alakam olmadığı için hiçbir şeyin hayırlısının olabileceğini düşünemiyorum.
    Velhasılı kelam Odtü'nün ellerimden kaçmış olması pek hayırlı bişey değil vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim 'hayırlısı' ile inandığım, demek istediğim şey bazen kendimiz için koyduğumuz idealler, planlar, hedefler bizim için düşüncede belkide olabilecek en iyi şeydir ama orada belki mutlu olmayacağız. Belki o hedef ileride pişmanlık getirecek. Odtü diyorsun ya benim de hayalim orası umarım olur ama oraya gidince mutlu olacaksam olur. Kuzenlerim sırf okuluna alışamadı, çevresinde iyi insanlar yok diye okulu birakıp yeniden sınava hazırlandı geçtiğimiz senelerde. Belki sende öyle düşünmelisin. Odtü değildir beni mutlu edecek demelisin. Din ile alakam vardır ama aşırı uçlarda yaşamam, kapalı bile değilim ama şu da var sen zaten ikinci kere girmişsin bende senin durumunda olsam üzülürdüm kabul ediyorum. ayrıyeten ben ygs'de umduğumu alamadıktan sonra lys için hevesim kırılmıştı ve deli gibi bir özgüvenle girmedim sınava. Yapabildiğim ortadaydı ama yapabildiğiminde altında olunca zaten tüm sene 'ikinci bir sene daha yapabilirim. Eminim bundan daha iyi olur' demiştin Summer üzülme dedim kendi kendime. Bu yüzden de üzülmedim. Durumlarımız farklı ama anlıyorum seni de. Umarım ben de kendimi anlatabilmişimdir

      Sil
    2. buraya yorum yazmam ne kadar doğru olur bilmiyorum .oyyy ağlama duvarı gibi olmuş burası yav hemen hergün bakıyorum yeni yazı var mı diye. ııı ablalarım abilerim benim daha 2 senem var sınava girmek için sizleri bir yaşıtınız gibi anlayamam ama stresinizi belki anlayabilirim. ben eşitağırlık öğrencisiyim hangi üniversite hangi bölüm yada hangi meslek dalı daha karar vermedim bile bide hedef olmayınca eh haliyle çalışma da tam olmuyor. çünkü hedefini düşünüp güdülenemiyorsunda . uzun yazdım neyse hepinize geçmiş olsun kendinizi bu kadar üzmeyin demiycem yine üzüleceksiniz inşallah hakkınızda en hayırlısı olur . en iyisi bu 3 ay da çok güzel dinlenip daha sonra dolu dolu kendinizden emin bir şekilde çalışmanız olacaktır. bu arada summerın bu hayırlı olan konusundaki düşüncelerine katılıyorum :) konudan konuya atladım özür dilerim .eğer bir suçum saygısızlığım varsa affola ..

      Sil
    3. kardeşimle aynı durumdasın Sıla :( ama daha çok var önümde diye düşünme inan okul yıllarından düzenli çalışman gerçekten ama gerçekten çok işe yarıyor.iyi dileklerin için teşekkür ederimm :)
      ne suçu saçmalama daha çok yaz:)

      Sil
  2. iyi geçti diyen bir allahın kulu görmedim ben zaten. ilk 2000'e giren arkadaşlarım bile 8 boş 10 boş var filan diyolar. ama sınav anında etrafından bi haber olduğun için bir tek seninki kötü geçmiş gibi oluyo işte. üzülmemek elde değil şimdi koskoca bir senemizi verdik, emek verdik. gündeme gelmese bile sıfır emek harcayıp sırf bir görüşe ait diye soruları çatır çatır elde edenlerden çıkar bir gün acısı umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi geçti diyen bende duymadım valla Efe haklısın. Bence sen fene bende edebiyata tam gaz çalışmalıyız ne olacağını asla bilemezsin.

      umarım efe umarım..

      Sil
  3. Hayırlısı olsun demen çok doğru. Bende geç kazandım. Eğer ilk sene yerleşseydim öğretmenlik olacaktı. Fakat şimdi mühendislik okuyorum. Mühendislik bana daha yatkınmış onu fark ettim. Üzülme yani. İlk sene arkadaşlarım kazanıp gittiklerinde çok üzülmüştüm ama sonraki sene kendimi ait olduğum mesleği yapacağımı anladığımda ise rahatlama hissettim. O sene kazanan bazı arkadaşlarım da yeniden sınava girdi. Önemli olan ne zaman kazandığın değil hangi mesleği yapmak istediğin. Bence çalışmayı elden bırakma. Çünkü şimdi öğrendiklerin de seneye çok yardımcın olacak. O konulara daha az ağırlık vereceksin. Ayrıca sonuçlar gelene kadar da "Seneye kaldım." diye şartlayıp üzülme. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaa! :)
      üzülmemeye çalışıyorum. asıl sonuç cumartesi edebiyat sınavından sonra çıkacak ortaya. umarım yanlış tercihler yapmam.. o dönem sınav döneminden bile zor geliyor bana.
      çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  4. neyse işte geçmiş gitmiş.
    istediğin gibi olsun hadi ama sonuç.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah deep ya :)

      evet bitti gitti ama sanki hiç rahatlamaya hakkım yokmuş gibi hissediyorum seneye kalacağım ve bir an önce çalışmaya başlamalıymışım gibi :(

      Sil