19 Mayıs 2012 Cumartesi

19 Mayıs

Bugün statlarda olmasa da okulumda bir 19 mayıs kutlaması yapıldı. Hiçbir lisede böyle bir kutlama yapılmamıştı. Cumartesi günü bu gün nasıl olsa. Kimse sıcak yatağından kalkmak istemedi, kimse cumartesi gününü okulda geçirmek istemedi. Ama yaklaşık 700 kişilik okulda 100 kişi vardı yoktu demek beni utandırıyor. Böyle bir okula, böyle bir imkana, böyle güzel bir okul müdürüne sahipken oraya gelmemek... yorum yapılamayacak cinsten bir şey.

19 Mayıs'ın statlarda kutlanmayacağı haberi çıktığından beri yeri göğü ''laflarıyla'' inleten, inkılap dersinde bilmişlikler taslayan, dini inancına Kemalist yazan arkadaşlarımdan hiçbirini göremedim orada.

Benim haddim değil hesap sormak, ben sadece bundan sonra onların samimiyetine güvenemem.

Her gün Yılmaz Özdil, Bekir Coşkun yazıları paylaşmakla, garip garip yerlerde Atatürkçülük'ten bahsetmekle, sabah facebookdan 19 Mayıs'ı kutlayan durum güncellemeleriyle olmuyor. Olsaydı o zaman daha çok olacağımıza inanacaktım.

Çelenk koymanın bile bu kadar zorlaştığı, saygı duruşlarının atlandığı, gençlerin hafta içi olsaydı okul kaynayacak diye koşa koşa gidecekleri Gençlik Bayramı'na sırf cumartesi diye gelmediği bir 19 Mayıs.
Yazık..

Bugün bu okulda okuduğum ve böyle bir okuldan mezun olacağım için ne kadar gurur duyduğumu ve ne kadar şanslı olduğumu anladım.

Bugün 52 senelik bir öğretmenin konuşması sırasında ağlamasına tanık oldum.

Bugün bambaka bir okuldan müdürümüzü arayıp ''Duyduğuma göre siz kutlama yapıyormuşsunuz. Katılmayı çok isterim'' diyen öğretmenlerle tanıştım.

Bugün çok ayrıydı. Yıllar sonra çocuklarıma anlatacağım türde ayrı hatta.

4 yorum:

  1. yaa keşke benim de öyle bir anım olsaydı bu özel günle ilgili..

    sizin okulu, müdürü, ve öğretmenleri kutluyorum summer'ım. keşke herkes senin kadar, sizin kadar duyarlı olsa bu konuda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi Mİa çok şanslıyım bence.
      ah keşke keşke..

      Sil
  2. O okulu çok sevdim.
    Gerçekten şanslısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de bence de.
      çok teşekkür ederim :)

      Sil