11 Nisan 2012 Çarşamba

ev

Micheal Buble - Home

Kendini iyi hissettiğin yer midir ev? Yuva deyince daha mı sıcak geliyor anlamı? Peki akla gelen anlamları neler? kişiler kim? Küçük kardeşin mi o sıcaklığı veriyor, yoksa babanın akşam gelince baş köşeye kurulması mı sana evde olduğunu hissettiriyor?
Ben hep boş bir eve girdim. Annem içerilerden bir yerlerden ''Sen mi geldin?'' demedi bana. Kardeşimle eve girip kendi kendimize yetmeyi öğrendik. Kıyafetlerimizi astık güzelce, yemeklerimizi kendimiz ısıttık, tabaklarımızı makineye yerleştirdik, ödevlerimizi yaptık. Ama çoğu zaman baştan savmaydı o ödevler çünkü televizyon vardı. ''Ödevini yaptın mı da televizyon izliyorsun?'' diyen yoktu çünkü.
Kapıyı anneme açan ben oldum hep. Sonra babam gelirdi.
Hala da öyle. Çalışan anne-babanın sonucu bu.
Ama biliyor musunuz? İyi ki böyle olmuş diyorum.
Bu yüzden şu an yemek yapmayı seviyorum, bu yüzden odam toplu hep toplu, bu yüzden ablayım, bu yüzden sessiz sakin geçti çocukluğum. Yalnızlığa öyle alışmışım ki gittiğimiz her yerde ki kalabalıktan korkup sinmişim bir köşeye, onlarda bana uslu demiş.
Bu yüzden şu an ki Ben oldum ve olduğum Ben'i seviyorum.
Değişmek istemezdim.
Kim umursamaz olmak ister, kim bir kardeşin sorumluluğu ile gelmiş büyüme hissine hayır diyebilir ki, kim kendi kendine yetebilmeyi sevmez ki.
Büyüyünce...  yani gerçek anlamda büyünce, Annem gibi olmak istiyorum. Şu an onun çektiği zorlukları görmek ve ''Meğer sen ne muhteşemmişsin be anne!'' demek istiyorum. çünkü biliyorum..
O da bizi yalnız bıraktığı için mutlu değil ama şu an olduğumuz kişilerden mutlu.. Dengeliyor birbirini. İşte bende bu dengeyi sağlayabilecek kadar güçlü olmak istiyorum ve biliyorum çocukluğum bana bu gücü verdi.
Teşekkür ederim anne.
Bunları belki hiç okumayacaksın ama teşekkür ederim. Gerçekten.

2 yorum:

  1. ne kadar güzell ifade etmişsinizz..:)
    hayat yaşandıkça olgunlaştırıyor bizleri değil mi.:)
    ağız tadınız daim olsun.:)
    izliyorum bu güzel sayfayı.
    bende beklerim sayfama,arzu ederseniz elbette.
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  2. hayat yaşandıkça olgunlaşıyoruz gerçekten :)
    çok çok teşekkür ederim, bende geliyorum sayfana :)

    YanıtlaSil