12 Nisan 2012 Perşembe

Forrest Gump



Sizin hiç bittiğine inanmak istemediğiniz için filmin sonunda akıp giden isimleri bile sıkılmadan izlediğiniz oldu mu?
Benim oldu.
Forrest Gump adında bir çocuğun nasıl büyüdüğünü, nasıl aşık olduğunu gördüm. Nasıl koştuğuna, nasıl bir milyoner, bir baba, bir eş olduğuna tanık oldum şu son 141 dakika boyunca.
Bazı filmler vardır boş vakit değerlendirirsin ve bitince işlerine geri dönersin. Yemek yapar, ders çalışır, odanı toplarsın. günlük işler işte... Ama Forrest Gump onlardan biri değildi. Sanki haftalarca elimden bırakamadığım kitabım bitmiş gibi hissediyorum. Buruk, üzüntülü..
Bir filmin ötesi düşünülmez ama kitaplar tamamen hayal dünyama kaldığı için asla bitmez. Aklımızın bir köşesinde karakterleri yaşatmaya devam edebiliriz. Forrest Gump da öyleydi. Film bitip siyah ekranda beyaz harfler akmaya başlayınca Forrest'ın ileride oğlu ile nasıl gurur duyduğunu düşündüm. Benim için en az Forrest kadar değerli Teğmen'in ailesini düşündüm.. Hatta Forrest ve oğlunu Teğmen ve ailesi ile bir yemek masasında bile hayal ettim.
Aynı zamanda bilinç altımda parıldamaya başlayan bir şeyler oluştu.
''temiz kalp ve art niyet aramadan yaptığın her iş sonunda mutlaka seni mutlu eder''
İçime gizlice işlemiş bu felsefe filmin asıl amacı gibiydi.

Bence Tom Hanks, Forrest Gump ile ardarda ikinci kez aldığı Akademi Ödülü'nü sonuna kadar hak etmişti. -şu an ardarda iki kez Akademi Ödülü alan ikinci ve son yıldızdır- Film Tom Hanks dışında En İyi Film dahil 5 dalda daha Oscar aldı.
Benim için bir güzel yeri Dünya'da gerçekleşen önemli olaylarla ustalıkla kurulmuş bağdı. Bir de sanırım filmi izledikten sonra artık banklara aynı gözle bakmayacağım gibi geliyor. Biri gelse yanıma oturup tüm bunları anlatsa ben ne yapardım acaba demekten kendimi alıkoyamıyorum..

Ve son olarak

                       Hayat, bir kutu çikolata gibidir..
                                 İçinden ne çıkacağını asla bilemezsin..

Forrest Gump IMDb , Sinemalar.com ve Fragman 

4 yorum:

  1. En sevdiğim filmlerden biridir Forrest Gump.
    Çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık benim de en sevdiğim filmlerden biri.
      çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. ayy ben bu filme bayılırım ama en çok da sana!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ^.^
      ayyy şımardım şimdi

      ben seni de yorumunu da yerim mia'm yaa
      çok teşekkür ederimm :)

      filmde kaynamasın çok güzeldi dimi ama :))

      Sil